Het yoghurt dieet voor je doen laten werken

Het zou goed kunnen dat veel mensen nog nooit eerder van het yoghurtdieet hebben gehoord. Over deze opvallende manier van afvallen zijn vaak goede berichten te horen. Zo zou het erg effectief zijn. Dat het bovendien vrij makkelijk is om uit te voeren helpt daarbij uiteraard. Is dit echter ook zo? Net zoals met veel dieetvormen is het voor de ene stukken effectiever dan de ander. Hoog tijd om het yoghurt dieet daarom is uitgebreid onder de loep te nemen.

Wat is het magere yoghurt dieet precies?

Qua populariteit heeft het yoghurtdieet de laatste jaren niet te klagen gehad. Door vele mensen in de Verenigde Staten wordt het geprezen, en er zijn zelfs een aantal sterren die erbij zweren. Dit zal er onder andere mee te maken hebben dat er vaak snel resultaat zichtbaar is. In een korte periode kun je er dus snel een aantal kilo’s mee kwijt raken.

Wanneer je dit dieet gaat volgen is de routine die daarbij hoort eigenlijk vrij simpel. Over de hele dag gezien neem je ongeveer twee liter yoghurt, wat zich vertaald tot ongeveer vijf bekers. Je doet dit bij iedere maaltijd in combinatie met een aantal soorten gezonde voeding. Ook als tussendoortje neem je het dan nog twee keer en dingen als koffie en thee mag je gewoon blijven drinken, als je er maar geen melk en suiker bij neemt.

Wanneer het weekend aanbreekt kun je deze routine even laten varen. Het is wel gewoon de bedoeling dat je dan nog steeds gezonde maaltijden blijft eten. Voorbeelden van dingen die je gewoon kunt eten zijn kaas en vlees. Wel moet daarbij gezegd worden dat je zoveel mogelijk voor de gezonde varianten moet gaan.

De voor- en nadelen van een yoghurt dieet

Klinkt allemaal vrij simpel toch? Dat is zeker waar, en er zitten dan ook een aantal voordelen aan deze dieetvorm die niet te ontkennen zijn. Zoals vaak het geval is wanneer je op een bepaalde manier wilt afvallen, zijn er helaas ook nadelen. Hieronder hebben we de grootste plussen en minnen daarom even op een rijtje gezet voor je:

Voordelen

  • Doordat je veel yoghurt eet heb je verder weinig honger
  • Snel resultaat en makkelijk om uit te voeren
  • Yoghurt eten is goed voor je darmen
  • Het bevat eiwitten die spieropbouw en vetverbranding stimuleren wanneer je sport
  • Yoghurt is relatief voordelig, het kost geen rib uit het lijf
  • Past binnen een koolhydraat arm of keto dieet

Nadelen

  • Moeilijk om blijvend gewicht te verliezen
  • Op langere termijn kom je bepaalde voedingsstoffen tekort
  • Langdurig volgen van het dieet kan erg eentonig worden

Kun je alleen op yoghurt teren?

Wil je in korte tijd snel wat afvallen dan is het yoghurt dieet absoluut een goede optie. Doe je het te lang dan kan het na verloop van tijd niet alleen veel teveel van hetzelfde worden, maar is het ook voor je gezondheid niet goed. Ga je nadat je stopt met het dieet vervolgens weer over op je gewone eetpatroon dan is de kans flink aanwezig dat de kilo’s snel weer terug zullen komen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en bovendien zonde van de tijd en moeite die je erin hebt gestoken.

De balans van effectief afvallen zonder dat het gewicht er weer snel aan kan komen ontbreekt dus eigenlijk net in dit dieet. Omdat het een manier van afvallen is die je niet te lang kunt doen komen veel mensen snel weer aan wanneer ze stoppen. Daarom is het altijd raadzaam om het eetpatroon aan te passen en dit blijvend te doen. Dus niet alleen tijdens het volgen van dit dieet maar ook wanneer je hiermee stopt. Er zijn gelukkig mogelijkheden om het dieet op een verantwoorde manier te volgen met meer kans van slagen.

Een goede aanvulling

Yoghurt is wel een gezonde soort voeding maar niet wanneer het overmatig wordt gebruikt zoals in dit dieet. Helaas is het niet gezond genoeg om hier nagenoeg alleen op te teren. Een goede aanvullende optie zijn in dit geval de producten van Be-Slank. Deze kun je dan in combinatie met het yoghurt dieet een tot tweemaal per dag nemen. Zodoende, krijg je niet alleen yoghurt binnen. Deze wordt verrijkt met vitamines, mineralen en niet te vergeten vezels die je normaliter niet vindt in yoghurt, maar die je lichaam wel nodig heeft om optimaal te kunnen functioneren. De potten maaltijdshakes van Be-Slank hoeven dus niet per se ingezet te worden om drinkbare shakes te maken. Zoals je kunt lezen in de klantenbeoordelingen vinden veel mensen het ook lekker om de inhoud van de producten tot zich te nemen middels een yoghurt maaltijd. Dit vermindert geenszins de effectiviteit van het dieet an sich.

Een mogelijk obstakel met Griekse yoghurt verder is, de lekkere varianten met smaakje zitten doorgaans vol met suiker en andere zaken die niet gewenst zijn, niet voor je dieet noch voor je algehele gezondheid. Door Be-Slank toe te voegen aan je saaie yoghurt zonder toevoegingen, kun je deze op een verantwoorde wijze smakelijk maken. En belangrijk tevens: variëren. De enige dag neem je aardbei, de andere dag banaan of indien je even geen zin hebt in fruit smaken dan kun je kiezen voor cappuccino bijvoorbeeld. Een goed startpunt is het proefpakket: dan kun je op voordelige wijze alle 9 smaken proberen. Waarschijnlijk heb je dan een top 3 favorieten en die kun je dan los blijven bestellen voor zo lang je dieet duurt.

Kortom, door Be-Slank toe te voegen aan de yoghurt compenseer dit voor een aantal van de nadelen van dit dieet. Het wordt op die manier gezonder en wanneer je dit combineert met andere gezonde maaltijden vergroot je de kans op het gewenste resultaat. Je zult meer vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgen die je lichaam nodig heeft. Daardoor voel je jezelf ook nog eens stukken beter.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *