3 Fasen Eiwitdieet

Het eiwitdieet van Be-Slank is een gemakkelijke methode en erg effectief tijdens het afvallen. Het is een medisch verantwoorde methode om je (over)gewicht kwijt te raken. Je gebruikt 2 eiwitshakes, 2 stuks fruit en 1 warme maaltijd per dag, zo krijg je alle nodige voedingsstoffen binnen. Door de hoeveelheid en de kwaliteit van de eiwitten is het hongergevoel verleden tijd.

Met het doorlopen van de volgende 3 fasen bereik je je ideale gewicht. Je zult merken dat je, na afloop van het eiwitdieet, prima op gewicht kunt blijven.

Fase 1(a), Snel afslanken

Dit is een soort ‘reset’ fase. Je gebruikt 3-5 dagen lang 3 keer per dag alleen de eiwitshakes van Be-Slank en daarnaast drink je alleen water of groene thee. Het is een goede manier om je lichaam even te ‘resetten.’ Daarnaast is het voor jezelf ook een gemakkelijke start, je hoeft namelijk niet steeds na te denken, wat je mag eten. Wel is Fase 1a een pittige fase, dit omdat er allerlei afvalstoffen vrijkomen in het lichaam wat een ontslakkende werking heeft. Door het vrijkomen van deze afvalstoffen, kan je je een beetje grieperig, futloos voelen en tal van andere symptomen. Daarom is het erg belangrijk veel water te drinken om deze afvalstoffen snel kwijt te raken. Fase 1a kan zwaar zijn, maar de resultaten van het afvallen zijn er ook naar en daarna zal fase 1b, de normale afslankfase een ‘makkie’ zijn.(en je warme maaltijd een kadootje! ) Fase 1a kun je maximaal 5 dagen volgen.

Fase 1b, Actief afslanken- zichtbare resultaten

In deze fase neem je 2x per dag een shake en zo werk je naar je streefgewicht toe. Afvallen met de shakes van Be-Slank heeft een groot voordeel ten opzichte van andere shakes. Je mag namelijk naast 2x per dag je eiwitshakes, een gezonde warme maaltijd met veel groenten en 2 stuks fruit per dag eten. Zo kun je het afslanken ook goed volhouden. Koffie en thee mag je weer gewoon drinken. Wat de warme maaltijd betreft adviseren we wel om beperkt koolhydraten te blijven eten, zo voorkom je het jojo-effect. Bijvoorbeeld één aardappel of  een schepje rijst, met daarnaast veel groenten en een stukje mager (ongepaneerd) vlees, kip of vis. Wil je iets meer koolhydraatarm eten, dan kun je er voor kiezen om om de dag aardappelen of rijst toe te voegen. Denk er wel om dat helemaal koolhydraatvrij niet de oplossing is. Je valt dan wel af, maar wanneer je de eerste koolhydraten weer neemt, zie je dat zeker terug in je gewicht. Hoe serieuzer dit neemt, hoe sneller je op je streefgewicht zult zijn. Al in de eerste dagen verlies je het eventuele hongergevoel.

Tip: Door middel van ketose sticks kun je controleren of je lichaam zich in de vetverbrandende fase bevindt (zie webshop).

Fase 2, Overgang naar normaal eten

Heb je je streefgewicht bereikt? Top! Dan ga je verder met de volgende fase. Je bouwt de eiwitrijke maaltijdvervanger stap voor stap af. Dit houdt in dat je 1 shake gaat vervangen door een broodmaaltijd. Neem dan niet meer dan 2 boterhammen en vul dit eventueel aan met magere yoghurt en/of rauwkost.

De periode van het afbouwen is afhankelijk van de periode die je in fase 1 hebt gehad. Heb je bijvoorbeeld 1 maand over fase 1 gedaan, dan kun je volstaan met 5 dagen afbouwen.
Heb je 3 maanden over fase 1 gedaan, dan is het zinvol om 2 weken af te bouwen.

Fase 3, Behoud van gezond gewicht

Dit is een fase waarin je weer gewone maaltijden gaat eten, volgens de bekende schijf van 5 en heb je de eiwitshakes niet meer nodig. Je kunt je gewicht voortaan gemakkelijk op peil houden met een nieuwe gezonde levensstijl en de adviezen vermeld op Be-Slank.nl. Blijf lekker varieren met wat je eet! Je kunt altijd nog 1x per dag de maaltijdvervangers blijven gebruiken. Als het om het gemak gaat, of als je niet echt een ‘broodeter’ bent.