Gratis verzending vanaf € 50,- in NL, BE en DE

3 Fasen Eiwitdieet (voedingsplan)

De maaltijdshakes van Be-Slank helpen je op een gemakkelijke én verantwoorde manier bij het afvallen tijdens je dieet. We leggen je graag uit hoe je het beste resultaat boekt met ons 3 fasen-eiwitdieet waarin je onze maaltijdshakes, maar ook andere eiwitrijke dieetproducten zoals onze smaakvolle muesli ,omeletten en pannenkoeken kan toepassen. Zo wordt jouw dieet nooit saai!

Ons eiwitdieet is makkelijk vol te houden en je behaalt een prima resultaat.

Fase 1A: vliegende start

Wil jij een vliegende start? Dan is het zinvol om te beginnen met fase 1A. In deze fase gebruik je 3 keer per dag een shake in een smaak naar keuze. Je eet er niets anders naast en drinkt alleen voldoende water of groene thee. Fysiek is fase 1A best wel pittig, maar daar staat een prachtig resultaat tegenover.

Fase 1A is een heel prettige start van je dieet, omdat je niet hoeft na te denken over wat je wel of niet mag eten. Door te variëren met de smaken van onze dieetshakes heb je toch steeds een andere smaakbeleving. Natuurlijk kun je ook voor één smaak kiezen. In deze fase maak je een vliegende start. Dat geeft veel motivatie, ook tijdens de moeilijk momenten.

Fase 1A duurt 3-5 dagen. Volg fase 1A niet langer dan 5 dagen.

Fase 1B: actief afslanken

Wil je iets rustiger starten of heb je fase 1A achter de rug? Dan start je met fase 1B. In deze fase neem je 2 keer per dag een maaltijdshake klaargemaakt in bijvoorbeeld een schaaltje yoghurt aangevuld met eventueel wat rauwkost. Als variatie kan je ook af en toe een shake vervangen voor één van onze andere lekkere eiwitrijke producten. Daarnaast mag je 2 keer per dag 1 stuks fruit en een derde gezonde, evenwichtige en caloriebeperkte maaltijd. Drink tijdens je dieet voldoende water, ook mag je gewoon koffie en thee drinken.

Tijdens deze fase mag je ook mocht je echt iets nodig hebben af en toe een proteinereep van Be-Slank. De overige dieet snacks zijn meer voor bijvoorbeeld de zaterdagavond bedoeld.

Heb je een keer minder tijd of ben je onderweg? Vervang dan je shakes voor onze maaltijdrepen of eiwitrijke voeding. Zo krijg je toch alles binnen wat je nodig hebt en maak je altijd een gezonde keuze.

Onze tips:

– neem veel groenten (ca 200 gram)
– wees matig met koolhydraten, dus beperkt aardappel, rijst of pasta
– kies voor mager, ongepaneerd vlees (ca 100 gram)
– tussendoortje nodig? Neem fruit of een kommetje magere yoghurt als tussendoortje
– nuttig geen alcohol tijdens je dieet

Zo raak je prima en verantwoord je kilo’s kwijt. Volop genieten en afvallen: het kán!. Denk er wel om dat een compleet koolhydraatarm dieet geen oplossing is en ook niet iets is wat wij adviseren. Zodra je weer koolhydraten gaat eten, vliegen de kilo’s er aan.

Tip: met onze proteine repen weet je zeker dat je een verantwoord tussendoortje hebt.

Fase 2: overgang naar een gezond voedingspatroon

Heb je je streefgewicht bereikt? Dan is het tijd voor fase 2. Je bouwt het gebruik van je afslankshakes stap voor stap af. Dit betekent dat je 1 shake vervangt door een broodmaaltijd. Zodra dit gelukt is, vervang je de laatste shake voor een gezond ontbijt voor een gevarieerde, evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl.

Onze tips:

– neem niet meer dan 2 boterhammen
– eet ook magere yoghurt of rauwkost
– blijf voldoende water drinken

We raden je aan om het gebruik van maaltijdshakes langzaam af te bouwen. Hou daarbij rekening met de lengte van fase 1.

– 1 maand fase 1: 5 dagen afbouwen
– 2 maanden fase 1: 10 dagen afbouwen
– 3 maanden fase 1: 14 dagen afbouwen

Fase 3: op een gezond gewicht blijven

Je hebt nu het einde van je dieet met maaltijdshakes bereikt. Je bent op je streefgewicht en je gebruikt geen maaltijdshakes meer. Nu is het zaak om op gewicht te blijven. Op ons blog vind je veel tips voor een gezonde leefstijl.

Vind je het moeilijk om op gewicht te blijven? Zorg dan dat je wat shakes achter de hand hebt. Onze probeerverpakking bestaat uit losse zakjes in verschillende smaken. Ideaal als je een keer geen tijd of zin hebt om te koken of in de verleiding komt om ongezond te eten.

Heb je in het weekend vaak feestjes, uitstapjes of andere gelegenheden waarbij je wat minder gezond eet? Las dan op maandag een ‘shakedag’ in om dit te compenseren. Zo blijf je ook na je eiwitdieet op gewicht.

Binnen een caloriebeperkt dieet draagt het vervangen van twee hoofdmaaltijden per dag bij tot gewichtsverlies.

Vragen of advies nodig? Onze gratis online dieetcoach staat voor je klaar!

Spaarpunten