Gratis verzending vanaf € 50,- in NL, BE en DE

3 Fasen Eiwitdieet (voedingsplan)

De eiwitrijke dieet shakes van Be-Slank helpen je op een gemakkelijke én verantwoorde manier bij het afvallen tijdens je dieet. We leggen je graag uit hoe je het beste afvalt met ons 3 fasen-eiwitdieet. Onze shakes bevatten een hoge hoeveelheid van 5 verschillende kwalitatieve eiwitten. Deze eiwitten worden steeds op een ander moment door je lichaam verwerkt. Ons eiwitdieet is makkelijk vol te houden en je behaalt een optimaal resultaat.

Zin in variatie? Mix je shake met amandelmelk, sojamelk of yoghurt. Daarnaast bieden we je verantwoorde eiwitrijke dieetproducten van Be-Slank, zoals onze smaakvolle muesli ,omeletten en pannenkoeken . Zo wordt jouw dieet nooit saai!

Fase 1A: vliegende start
Wil jij een vliegende start? Dan is het zinvol om te beginnen met fase 1A. In deze fase gebruik je 3 keer per dag een maaltijdshake in een smaak naar keuze. Je eet er niets anders naast en drinkt alleen water of groene thee. Dit is een goede manier om je lichaam te resetten en afvalstoffen kwijt te raken.

Omdat je lichaam afvalstoffen kwijtraakt, kun je je in deze fase wat futloos voelen. Sommige mensen ervaren een grieperig gevoel. Dit is een goed teken, je lichaam is aan het ontgiften. Het is heel belangrijk om veel water te drinken, zo raak je je afvalstoffen het snelst kwijt.

Fase 1A is een heel prettige start van je dieet, omdat je niet hoeft na te denken over wat je wel of niet mag eten. Door te variëren met de smaken van onze dieetshakes heb je toch steeds een andere smaakbeleving. Natuurlijk kun je ook voor één smaak kiezen. In deze fase maak je een vliegende start. Dat geeft veel motivatie, ook tijdens de moeilijk momenten. Fysiek is fase 1A soms pittig, maar daar staat een prachtig resultaat tegenover.

Fase 1A duurt 3-5 dagen. Volg fase 1A niet langer dan 5 dagen.

Fase 1B: actief afslanken (normale afslankfase)
Wil je iets rustiger starten of heb je fase 1A achter de rug? Dan start je met fase 1B. In deze fase neem je 2 keer per dag een maaltijdshake klaargemaakt in bijvoorbeeld een schaaltje yoghurt aangevuld met eventueel wat rauwkost. Als variatie kan je ook af en toe een shake vervangen voor één van onze andere lekkere eiwitrijke producten. Daarnaast eet je 2 keer per dag 1 stuks fruit en een derde gezonde, evenwichtige en caloriebeperkte maaltijd. Drink tijdens je dieet voldoende water, ook mag je gewoon koffie en thee drinken.

Tijdens deze fase mag je ook mocht je echt iets nodig hebben af en toe een hele of halve proteinereep. Overige snacks zijn meer voor bijvoorbeeld de zaterdagavond bedoeld.

Heb je een keer minder tijd of ben je onderweg? Vervang dan je shakes voor onze maaltijdrepen of eiwitrijke voeding. Zo krijg je toch alles binnen wat je nodig hebt en maak je altijd een gezonde keuze.

Onze tips:

– neem veel groenten (ca 200 gram)
– wees matig met koolhydraten, dus beperkt aardappel, rijst of pasta
– kies voor mager, ongepaneerd vlees (ca 100 gram)

Zo voorkom je het jojo-effect en bereik je eenvoudig je streefgewicht. Denk er wel om dat een compleet koolhydraatarm dieet geen oplossing is. Zodra je weer koolhydraten gaat eten, vliegen de kilo’s er aan.

Tip: met ketose sticks controleer je of je lichaam zich in de vetverbrandende fase bevindt.

Fase 2: overgang naar een gezond voedingspatroon
Heb je je streefgewicht bereikt? Dan is het tijd voor fase 2. Je bouwt het gebruik van je afslankshakes stap voor stap af. Dit betekent dat je 1 shake vervangt door een broodmaaltijd. Zodra dit gelukt is, vervang je de laatste shake voor een gezond ontbijt voor een gevarieerde, evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl.

Onze tips:

– neem niet meer dan 2 boterhammen
– eet ook magere yoghurt of rauwkost
– blijf voldoende water drinken

We raden je aan om het gebruik van maaltijdshakes langzaam af te bouwen. Hou daarbij rekening met de lengte van fase 1.

– 1 maand fase 1: 5 dagen afbouwen
– 2 maanden fase 1: 10 dagen afbouwen
– 3 maanden fase 1: 14 dagen afbouwen

Fase 3: op een gezond gewicht blijven
Je hebt nu het einde van je dieet met maaltijdshakes bereikt. Je bent op je streefgewicht en je gebruikt geen maaltijdshakes meer. Nu is het zaak om op gewicht te blijven. Op ons blog vind je veel tips voor een gezonde leefstijl.

Vind je het moeilijk om op gewicht te blijven? Zorg dan dat je wat shakes achter de hand hebt. Onze probeerverpakking bestaat uit losse zakjes in verschillende smaken. Ideaal als je een keer geen tijd of zin hebt om te koken of in de verleiding komt om ongezond te eten.

Heb je in het weekend vaak feestjes, uitstapjes of andere gelegenheden waarbij je wat minder gezond eet? Las dan op maandag een ‘shakedag’ in om dit te compenseren. Zo blijf je ook na je eiwitdieet op gewicht.

Binnen een caloriebeperkt dieet draagt het vervangen van twee hoofdmaaltijden per dag bij tot gewichtsverlies.

Vragen of advies nodig? Onze gratis online dieetcoach staat voor je klaar!

Spaarpunten