Pratijkvoorbeeld: Last van een dipje tijdens mijn dieet en niet meer afvallen!

Dagelijks krijgen wij meerdere vragen voor onze Online dieetcoach en ik dacht, laat ik nu zo’n vraag uit de praktijk eens behandelen. Dit zijn praktische problemen die veel mensen tijdens hun dieet waarschijnlijk wel herkennen en ongetwijfeld hiermee iets kunnen. Heb jij ook advies, afslanktips nodig tijdens je dieet met Be-Slank? Mail dan onze (gratis) Online Dieetcoach.

Beste Dieetcoach,

Ik gebruik sinds eind april dit jaar de shakes van Be-Slank. Ik ben inmiddels nog maar 3 kilo afgevallen en val nu bijna niet meer af. Ik zit een beetje in een dipje en ik heb moeite met het juiste avondeten kiezen. Uiteindelijk wil ik 20 kilo afvallen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer in het goede ritme kom? En wat kan ik het beste als avondeten eten? Daarnaast vraag ik me af hoelang het duurt voordat ik ongeveer 20 kilo kwijt ben?

Met vriendelijke groet,

….

Reactie van onze Online Dieetcoach:

Beste …..,

Altijd vervelend als je in een dipje zit en het resultaat van ‘maar’ 3 kilo helpt ook niet mee om uit je dipje te komen. Al geef je zelf wel aan waar waarschijnlijk je probleem zit, het avondeten.

1e stap die je moet zetten is door tegen jezelf te zeggen: ik ben er nu klaar mee, ik ben het zat en ik ga ervoor, geen excuses meer!!!

2e  stap is misschien (weer?) naar fase 1a te gaan. Dan hoef je niet te kiezen wat te eten en geeft vaak (onbewust) rust in je hoofd. Daarnaast helpt fase 1a ook om mensen die tijdelijk stil staan weer even een flinke boost te geven en als de kilo’s dan weer naar beneden gaan, motiveert dat jou ook weer. Na 5 dagen fase 1a is er vaak wel zeker 2 kilo af namelijk.

3e Stap is minimaal 2 weken lang een voedingsdagboekje bijhouden met wat je allemaal eet en drinkt en dit wekelijks naar ons te mailen. Doordat je alles opschrijft ben je nog bewuster met je voeding bezig en is het resultaat er vaak ook naar. Het beste is door het eerst op te schrijven voordat je het mag pakken, dus niet pas ’s avonds om 22.00u op de bank je lijstje invullen (waarvan je sommige dingen dan misschien weer vergeten bent,) maar eerst opschrijven dus. Zo worden je eventuele struikelpunten duidelijk en kan je deze weer met andere tips aanpakken.

“De beste manier om iets gedaan te krijgen is door te beginnen!”

Succes en zet hem op,

Je online dieetcoach

Team Be-Slank

Dit bericht is geplaatst in Blog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *